شرکت ایسیکو، اولین فرابارانداز (کراس داک)خودرویی کشور را در سایت جنوبی  شرکت ایران خودرو احداث و در شهریور ماه  به بهره برداری رساند.

به گزارش روابط عمومی ایسیکو حسین محمدی مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر فوق گفت: این پروژه اولین فرابارانداز حوزه خودرویی کشور است و تصمیم داریم به دلیل فراوانی سازندگان در خوشه خراسان دومین فرابارانداز را در این منطقه راه‌ اندازی کنیم. محمدی با اشاره به این‌که در فرایند فرابارانداز تمامی قطعات پرسی و مونتاژی مورد نیاز سایت‌های تولیدی دریافت و ارسال می‌شود، گفت: روزانه ۱۵ تا ۲۰ ناوگان، قطعات را از این محل بارگیری و به سایت‌های فارس، تبریز، خراسان، خزر و کرمانشاه حمل می‌کنند. وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده ظرفیت حمل فرابارانداز به ۸۰ تا ۹۰ ناوگان در روز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل ایسیکو با اشاره به این‌که این فرابارانداز، سطح خدمات لجستیکی ایسیکو را افزایش می‌دهد، گفت: کاهش هزینه حمل قطعات به سایت‌های تولیدی مستقر در شهرستان‌ها و کاهش سطح موجودی و آزاد‌سازی فضای انبارهای سایت مرکزی برخی از مزایای این پروژه است.

                         فرابارانداز شش هزار متری ایرانخودرو                      

سید روح‌الله یاسینی، معاون مهندسی و مراکز لجستیکی ایسیکو درباره این فرابارانداز گفت: سالن کارگر با متراژ حدود شش هزار متر واقع در سایت جنوبی ایران‌خودرو برای استقرار این فرابارانداز در نظر گرفته شد که از نظر موقعیت مکانی کمترین فاصله را با سازندگان غرب تهران دارد.

وی با ذکر این‌که‌ کارکنان شرکت ایسیکو در سه شیفت کاری در فرابارانداز ایسیکو مشغول به کار هستند، افزود: در این انبار از تجهیزاتی مانند لیفتراک و کفی استفاده می‌شود.

معاون مهندسی و مراکز لجستیکی با یادآوری این که فعالیت‏های فرابارانداز شامل تجمیع محمولات ارسالی از مبادی مختلف به یک مقصد واحد در قالب ناوگان اقتصادی و پُر است، افزود: با راه‌اندازی  این فرابارانداز، محمولاتی که پیش از این به دلیل حجم کم، امکان پُر ساختن یک ناوگان را نداشتند و حمل آن‌ها غیر اقتصادی بود، ابتدا به فرابارانداز منتقل شده و بعد از تجمیع در یک ناوگان به سایت‌های مقصد ارسال می‌شوند.

یاسینی با یادآوری این نکته که در راه‌اندازی این پروژه معاونت‏های مهندسی سازمان و سیستم‏ها، سیستم جامع تولید و مدیریت‌های طرح جامع تحول مدیریت زنجیره تامین و مرکز حراست شرکت ایران خودرو همکاری داشتند، گفت: معاونت طرح و برنامه، مدیریت مراکز لجستیکی و  مدیریت مهندسی لجستیک شرکت ایسیکو و معاونت برنامه‌ریزی شرکت ساپکو دیگر همکاران این پروژه بودند.

گفتنی است، ایجاد فرابارانداز یکی از رویکردهای پیشرو جهان در زمینه مدیریت هزینه‌های لجستیک است که امروزه به صورت گسترده در حوزه‌های مختلف شرکت‌های تخصصی لجستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد  و  به مشتریان این امکان را می‌دهد تا همزمان با کاهش سطح موجودی، هزینه‌های لجستیک و حمل و نقل را نیز کاهش دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا