درهای ایسیکو به روی شرکت‌های دانش‌بنیان باز است

اعضای کارگروه توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت ایسیکو و محل جمع‌آوری ضایعات شرکت ایران‌خودرو بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی ایسیکو، روز ۲۷ دی‌ماه، ۱۵ نفر از اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان که عضو کارگروه توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز هستند از محل دریافت، نگهداشت و تحویل اقلام راکد و ضایعات غیرتولیدی شرکت ایران خودرو بازدید کرده و از نزدیک در جریان فرایند، نگهداری و فروش ضایعات غیرتولیدی این شرکت قرار گرفتند.

در این بازدید، احمد بیرانوند رئیس مرکز نوآوری ایسیکو با بیان این مطلب که شرکت ایسیکو از ایجاد زیرساخت‌های جدید، ارتقاء فناوری و تجاری سازی در زمینه حمل و نقل، لجستیک و دیگر خدمات مورد نیاز استقبال می‌کند، گفت: این شرکت به منظور دست‌یابی به ایده‌های خلاق و فناوری‌های روز دنیا، همکاری خود با شرکت‌های دانش‌بنیان را همچون گذشته دنبال می‌کند.

رئیس مرکز نوآوری ایسیکو با تاکید بر این نکته که هدف ما همکاری بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: حتی  شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با یکدیگر کنسرسیوم تشکیل داده و با ارائه طرح‌های اقتصادی و علمی به صورت مشارکتی با ایسیکو همکاری کنند و مطمئن باشند ما تا پایان اجرایی شدن این طرح‌ها در کنار آنها خواهیم بود.

بیرانوند تاکید کرد: شرکت ایسیکو شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و در زمینه‌های متعدد با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارد و چنین جلساتی تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

 تبدیل اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی

در ادامه این نشست دکتر قاسم عرب رئیس کارگروه توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ذکر این نکته که اقتصاد چرخشی روشی نوین و نوآورانه‌ای است که به ماندگاری منابع، مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده منجر می‌شود، گفت: این نوع از اقتصاد که مقابل اقتصاد خطی قرار دارد از پایداری در تولید و مصرف حمایت می‌کند.

وی ضمن قدردانی از شرکت ایسیکو که همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار امیدواری کرد، این مدل از همکاری در دیگر شرکت‌های صنعتی نیز آغاز شود.

در پایان این جلسه شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در جلسه ایده‌ها، نقطه نظرات و برنامه‌های مشارکتی خود را در قالب گزارشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای خود ارائه کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا