به گزارش کارآوا، شرکت ایسیکو در دومین نمایشگاه اوراسیاکه از ۱۳ تا ۱۶ آذر در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا بود به همراه شرکت ایران خودرو در حوزه حمل و نقل و لجستیک حضور یافت. در این نمایشگاه که  کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و برخی کشورهای عضو شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس حضور داشتند شرکت ایسیکو فعالیت های خود را درحوزه حمل و نقل و لجستیک که به صورت ریلی، جاده‌ای، دریایی و ترکیبی انجام می  دهد را به معرض دید شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی قرار داد. استاندار تهران، وزیر صمت، معاون گمرک روسیه و نماینده وزارت حمل و نقل روسیه برخی از افرادی بودند که با حضور در غرفه ایسیکو با فرآیند و چگونگی فعالیت‌های این شرکت آشنا شدند.

در این نمایشگاه، شرکت ایسیکو با حضور در میز کسب و کارهای داخلی و خارجی (B2B) در جمع نمایندگان شرکت‌های داخلی و کشورهای عضو CIS (کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان) تجار و تولیدکنندگان ایرانی و خارجی، ضمن معرفی توانمندی‌‌های خود به  نحوه همکاری و تعامل دوجانبه با این شرکت پرداخت. شایان ذکر است در این پنل چند شرکت داخلی و نمایندگان کشورهای روسیه و تاجیکستان نیز برای تعامل و همکاری بیشتر به ایسیکو پیشنهاداتی ارائه کردند.

گفتنی است شرکت ایسیکو به عنوان شرکت تخصصی لجستیک و حمل و نقل ایران‌خودرو با کشورهای عضو CIS، خاورمیانه، چین و شمال آفریقا همکاری دو جانبه دارد.

همایش کریدور شمال، جنوب معروف به کریدور سبز با حضور نمایندگان ایران، روسیه و دیگر کشورهای عضو در دومین روز از این نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش کارآوا، قربانی؛ مسئول میز فدراسیون روسیه و ایران و معاون راه‌ آهن ایران در این همایش گفت: فدراسیون روسیه طی ابتکار اقتصادی در سال ۲۰۱۴ پیشنهاد تشکیل گروه اقتصادی اوراسیا را ارائه کرد که مورد موافقت کشورهای عضو قرار گرفت. هدف از تشکیل این گروه ایجاد همکاری اقتصادی بین کشورهای عضو منطقه روسیه، خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی با اشاره به این‌که ابزارهای اصلی تقویت همکاری‌های اقتصادی، ایجاد یک کریدور از شمال به سمت جنوب تا منطقه خلیج فارس است که به کریدور سبز شهرت دارد، افزود: در این راستا موافقت‌نامه فعالان اقتصادی ایران با نام AEO یا موافقت‌نامه فعالان اقتصادی مجاز، شکل گرفته است. اعضای این گروه از معافیت‌هایی جهت صادرات کالا و محصولات به روسیه و کشورهای عضو CIS برخوردارند.

مسئول میز فدراسیون روسیه و ایران با یادآوری این‌که در سال جاری با جهش ۲۰درصدی حجم مبادلات تجاری بین ایران و فدراسیون روسیه بالغ بر پنج میلیارد دلار بود، گفت:  با همه این امکانات و تسهیلات اما موانع عمده‌ای بر سر راه صادرات و حمل و نقل کالا به روسیه وجود دارد که یکی از آن‌ها کامل نشدن راه‌ آهن رشت به آستارا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا