پنجمین همایش تقدیر از پیمانکاران برتر ایسیکو همزمان با بیست و هفتمین سالگرد تاسیس این شرکت با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران ایسیکو و جمعی از معاونان و مدیران شرکت ایران‌خودرو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایسیکو، در این همایش که روز شنبه شانزدهم دی‌ماه در سالن اجتماعات باغ ملی گیاه‌شناسی برگزار شد، حسین محمدی مدیرعامل ایسیکو، ضمن تبریک بیست و هفتمین سالگرد تاسیس ایسیکو ، حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد و شهادت تعدادی از هموطنان را تسلیت گفت.

محمدی با قدردانی از زحمات همه پیمانکاران، شرکاء تجاری و کلیه کارکنان ایسیکو گفت: هم‌اکنون  این شرکت در زمینه‌های مختلف با گروه صنعتی ایران‌خودرو همکاری می‌کند. واقعیت این است در کل کشور شرکتی که بتواند این حجم  از خدمات متنوع  را به مشتریان ارائه کند، کم نظیر است.

مدیرعامل ایسیکو با اشاره به این‌که ایسیکو برای ارائه خدمات با پیمانکاران و شرکاء تجاری متعددی همکاری می‌کند، افزود: هر ساله عملکرد پیمانکاران توسط شرکت ایسیکو ارزیابی می‌شود که این رویکرد باعث افزایش راندمان و عملکرد آن ها و همکاری بهتر و موثرتر شده است هرچند هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با ذکر این‌که ایسیکو علاوه بر انجام حمل و نقل چند وجهی، شامل حمل ریلی و جاده‌ای، تمامی خدمات لجستیکی سایت مرکزی و سایت‌های شهرستان‌ها را نیز به عهده دارد، گفت: در کنار همه این‌ها، خدمات ایاب وذهاب، ایجاد و نگهداری فضای سبز، طبخ و توزیع غذا و مدیریت ضایعات در شرکت ایران‌خودرو را نیز انجام می‌دهد بنابراین برای ارزیابی این حجم از فعالیت‌ به مدلی جدید و کارآمد نیاز است.

محمدی با اشاره به این‌که شاخص‌های نوآوری و تحقیق از مهم‌ترین عواملی هستند که رشد یک شرکت را نشان ‌می‌دهند، افزود: از آن‌جائی که ایسیکو در حال تقویت برند و نشان تجاری خود در سطح کشور می‌باشد، لازم است با کمک سازمان‌‌ها و نهادهای معتبر و دانشگاه‌ها، مدل ارزیابی جامع پیمانکاران خود را ایجاد کند که در سطح کشور تبدیل به الگو شود. در این صورت معیار مناسب‌تری برای همکاری شرکت‌های طرف قرارداد با ایسیکو نیز ایجاد خواهد شد که رشد و همکاری متوازن  و همه‌جانبه با پیمانکاران را نیز رقم خواهد زد.

مدیرعامل ایسیکو با تاکید بر این‌که مهم‌ترین هدف ارزیابی پیمانکاران از سوی ایسیکو بهبود سطح همکاری است گفت: ایسیکو در صورتی موفق خواهد بود که شرکاء تجاری و پیمانکارانش نیز همپای آن رشد، توسعه و بهبود را هدف‌گذاری کنند.

وی با اشاره به این‌که  شرکت ایسیکو خدمات با کیفیت به گروه صنعتی ایران خودرو ارائه می دهد، گفت: این شرکت در سه سال اخیر اقدامات مهمی انجام داده که تقویت زیرساخت‌ها، بهبود فرآیندها، طراحی سیستم  ردیابی تمامی ناوگان و ترسیم نقشه راه تا سال ۱۴۰۴، برخی از این دستاوردها هستند.

محمدی افزود: تمامی کارکنان ایسیکو به این شرکت و گروه صنعتی ایران‌خودرو وفادارند و این رویکرد در پیمانکاران  و شرکاء تجاری‌ ما نیز دیده می‌شود، به همین دلیل تمامی آن ها در پیاده‌سازی اهداف و کاهش هزینه‌ها با ایسیکو هم راستا هستند و به ما در این مسیر کمک می‌کنند.

مدیرعامل ایسیکو با بیان این‌که یکی از رویکردهای مهم ایسیکو توجه به کیفیت است، گفت: هر چند مدیریت کیفیت در شرکت ایسیکو نوپا است اما کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام شده و برنامه‌های زیادی برای آینده طراحی شده است، بنابراین توقع ما از شرکاء تجاری و پیمانکاران این است که کیفیت را اصل کار خود قرار دهند تا بتوانیم در کنار یکدیگر به نقطه مطلوبی که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم برسیم.

وی در  پایان تاکید کرد: هدف اصلی ایسیکو از ارزیابی پیمانکاران این نیست که خود را به عنوان شرکتی بزرگ معرفی کند بلکه هدف این است که در نوع خود بهترین باشد، شرکتی که بیشترین خدمات را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه داده و فعالیت‌های خود را با این رویکرد  گسترش دهد.

در بخش دیگری از این همایش حسین رافعی مدیر امور قراردادهای ایسیکو درباره نحوه همکاری این شرکت با پیمانکاران و چگونگی ارزیابی آن‌ها توضیحاتی داد.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این همایش و انتخاب پیمانکاران برتر، بهبود مستمر، ایجاد وفاداری در زنجیره تامین، رتبه‌بندی پیمانکاران توانمند، کاهش ریسک تصمیم‌گیری، برندسازی و تثبیت جایگاه ایسیکو نزد مشتریان است.

رافعی با بیان این‌که فرآیند انتخاب پیمانکاران برتر از طریق  ایجاد رقابت و بهبود کیفیت ارائه خدمات، صورت می‌گیرد، گفت: در فرآیند پیمان‌سپاری احراز صلاحیت پیمانکاران اهمیت زیادی دارد.

مدیر امور قراردادها با ذکر این‌که در یک سال گذشته ارزیابی کیفی ۱۴۰ شرکت که در مناقصات شرکت ایسیکو حضور داشته‌اند انجام شده، گفت: تأمین کنندگان با شاخص‌هایی چون تضمین کیفیت کالا، میزان ظرفیت تولید، حسن شهرت، مشتری‌مداری، انعطاف‌پذیری و استانداردهای تولید ارزیابی شده‌اند و پیمانکاران با مواردی چون توان مالی، حُسن سابقه، تجربه‌ کار، توان مدیریتی و تجهیزات فنی و برنامه‌ریزی مورد پایش قرار گرفته‌اند.

رافعی با اشاره به اینکه شرکت ایسیکو برای ارزیابی پیمانکاران برتر از آئین‌نامه‌های ارزیابی کیفی و احراز صلاحیت‌ پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه  استفاده می‌کند، گفت: البته در این فرایند، شاخص‌ها و معیارهای مدون در دستورالعمل‌های شرکت ایسیکو  نیز مدنظر قرار می‌گیرد که از میان آن‌ها می‌توان به داشتن گواهی‌نامه‌های صلاحیت، نظام کیفیت و ایزو اشاره کرد.

وی افزود: سطح امتیازات پیمانکاران و تامین کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و شرکت های برتر بر اساس شاخص‌‌های کیفی، عملکردی، برداشتی و مدیریتی انتخاب می‌شوند.

گفتنی است در پایان این همایش از ۱۹ شرکت برتر در سه سطح، چهار شرکت پیمانکار با اهدای تقدیرنامه یک ستاره، ۱۴ شرکت با اهدای رضایت‌نامه دو ستاره و یک شرکت با اهدای رضایت‌نامه یک ستاره تقدیر شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا