همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم جشنی با حضور مدیرعامل، معاونین و بانوان شرکت ایسیکو در سالن اجتماعات باغ ملی گیاه شناسی برگزار شد.

به گزارش کارآوا، حسین محمدی مدیرعامل ایسیکو در این مراسم که سیزدهم دی‌ماه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پرخیر و برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام خمینی (ره)، یاد سردار حاج قاسم سلیمانی را نیز گرامی داشت.

محمدی با بیان اینکه الگوی همه بانوان جهان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، گفت: هیچ کس نتوانسته به عظمت ایشان راه پیدا کند مگر اهل بیت علیهم السلام. ایشان در حدیثی فرموده‌اند: خدای را سپاس می‌گویم که در هیچ مرتبه‌ای از مراتب کتاب خدا متوقف یا منکر نشده‌ام. این جمله نشان می‌دهد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  به تمام مراتب علوم الهی آگاه بوده‌اند.

مدیر عامل ایسیکو با بیان این‌که در مبانی معرفتی اسلام تفاوتی در جایگاه زن و مرد وجود ندارد، گفت: مقام زن و مرد به دلیل ویژگی‌هایشان متفاوت است که اگر این تفاوت‌ها به درستی درک نشود، هیچ‌کدام در جایگاه درست خود قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: انسان مظهر چهار اسم خداوند است؛ اول، آخِر، ظاهر و باطن. از این اسم‌ها دو نام متعلق به خانم‌ها و دو اسم متعلق به آقایان است. اول و ظاهر برای آقایان و آخِر و باطن متعلق به خانم‌ها است.

محمدی یادآوری کرد: در ظاهر احکام دین، زن باید از مرد تبعیت کند اما در باطن، مرد است که باید تابع  زن باشد و در نهایت اوست که بر قلب‌ها حکومت می‌کند.

مدیرعامل ایسیکو با اشاره به این‌که در احوال بسیاری از بزرگان ذکر شده که  آن ها موفقیت‌‌های خود را مدیون همسرانشان هستند، گفت: خداوند می‌فرماید؛ ما زن را مایه آرامش قرار داده‌ایم. بنابراین کسانی که به این اصل پی‌ برده‌اند، محاسبات زندگی خود را دقیق انجام می‌دهند و به آرامش و موفقیت می‌رسند.

وی با تاکید بر این‌که اگر زنان از فطرت خدادادی خود فاصله بگیرند، نمی‌توانند به وظیفه اصلی خود که تربیت فرزندان است، عمل کنند، گفت: اگر زنان جایگاه خود را بشناسند و به آن باور داشته باشند، می‌توانند از مردان هم موفق‌تر عمل کرده و در زمینه تعلیم و تربیت آثار بسیار خوبی از خود به جا بگذارد.

گفتنی است در بخشی از این مراسم خانم گودرزی؛ استاد حوزه و اخلاق که به عنوان سخنران در این برنامه حضور داشت درباره قوانین زندگی و تفاوت‌های باور و عقیده سخنانی را بیان کرد.

همچنین گروه سرود و تواشیح امام رئوف نیز در این مراسم به اجرای برنامه و مداحی اهل بیت علیهم السلام پرداختند و کتاب «حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان» نوشته مهدی طیب به بانوان حاضر در مراسم اهدا شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا